Le Fléau nordique: Le Chaos

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 LA Bêtes du Chaos

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Morghur
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 07:03

Le Maitre a écrit:

http://www.sciborminiatures.com/en_,monstrous_news.php?id=857#i/2010/big/minotaur_01.jpg

wow Shocked Shocked
magnifique!!!

bon ben je laisse tomber les minotaures... peut-etre que je m'orienterais vers les autres gros monstres :cyclops:
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Slagash
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 12:53

Sinon il y a McFarlane pour les choix rares :
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=67652

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gruntax argonax
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 14:13

Pas mal du tout également.
J'ai même pensé (et oui ça m'arrive) convertir des trolls du Mordor de SDA en essayant de faire des têtes de minotaures.
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Slagash
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 14:35

Citation :
J'ai même pensé (et oui ça m'arrive) convertir des trolls du Mordor de SDA en essayant de faire des têtes de minotaures.
Alors ça dans le genre pas con du tout c'est pas mal Wink
Peut être un peu cheros par contre ( 17.5€ le troll non ?)

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gruntax argonax
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 14:56

slagash sama a écrit:
Alors ça dans le genre pas con du tout c'est pas mal Wink
Peut être un peu cheros par contre ( 17.5€ le troll non ?)


tu sais :
celui là 22.5€ et celui-ci 21.95€

Alors l'un dans l'autre....houla se genre de phrase avec un Slaaneesh c'est dangereux ^^
Après ceux qui ont déjà bouquinés le livre, vous pensez qu'elle a du potentielle cette nouvelle mouture des HB ????
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Slagash
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 15:58

Citation :

tu sais :
celui là 22.5€ et celui-ci 21.95€
Je voulais dire, par rapport à la nouvelle boite de mino plastique à 35€ les trois Wink

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Morghur
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 16:05

Si j'avais su, j'aurais gardé mon géant minotaure!! pale



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Mauldred
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 16:16

LOL Laughing

Sinon regardez sur le site des Grisonnants Wapitis, dans la section des Jeux Specialists dédiée à Mordheim, on trouve encore une vieille figurine de minotaure pour les hommes-bêtes Smile

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Mauldred le Dément, Grand Méchant Admin du Fléau Nordique, champion de Malal (le fils de M. et Mme Anus) et membre de la CTPBPM et de l'Association de Défense des Pumbagors Razorgors.
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 18:17

C'est vrai que la figurine était belle. Avec un canon dans la main (qui plus est pas un simple canon) ça fait encore plus mal.
Sinon, j'aime bien les figurines que Slag' nous a montré aussi. Particulièrement le rêne.

Canal Sat' revient pour noël...!
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gruntax argonax
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 19:34

lol!
La vache !!!!! mais il était super ce Mino !!!!!
t'as plus qu'a nous faire des têtes comme cela pour nos futur Figs ^^

@Slag' oi oui effectivement surtout que ci j'ai bien compris on peu faire une armé que de Mino, c'est bien ça????
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Kernett
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Dim 17 Jan 2010, 19:38

gruntax argonax a écrit:
@Slag' oi oui effectivement surtout que ci j'ai bien compris on peu faire une armé que de Mino, c'est bien ça????
Effectivement, t'as l'air d'avoir tout compris drunken
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Le Maitre
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Lun 18 Jan 2010, 19:00

De Warsser/Warfo:
Citation :
SPECIAL RULES:

Primal Fury: Units with primal fury must take a leadership test at the start of combat and if successful they gain Hatred (reroll even if not first round). If double 1s are rolled, they gain Hatred and Frenzy (frenzy for that turn only).

Slaughterer's Call: Any unit joined by a Doombull or Gorbull gain lose Primal Fury and gain Frenzy

Drunken: Roll for each unit with Drunken at the stat of the game. 1-2 = +2 I, 3-4 = -1M and rerolls on Primal Fury, 5-6 = stubborn

Ambush: Roll each turn for units with ambush. Must have a unit of equal or greater US on table to put a unit in ambush.
1: The unit comes onto the table, your opponent choosing which edge.
2-3: Roll again next turn.
4: The unit comes onto the table on your left hand table edge.
5: The unit comes onto the table on your rioht hand table edge.
6: The unit comes onto the table on an edge of your choice.

QUESTION: Does this include front and back table edges for 1 and 6 or just left and right?


MAGIC: (copied directly from Revlid's OP)

Lore of the Wild

0: Bestial Surge - Cast on a 7+, Units within 6" get d6(maybe+1)" move and can definitely not charge with it.


1: Viletide - Cast on a 7+, 24" Range Magic Missile, 5d6 S1 Hits (armor saves allowed?)

2: Devolve - Cast on a 9+, Enemy units within 12" take a Leadership Test, losing wounds equal to the amount they failed by, with no Armour Save allowed.

3: Bray-Scream - Cast on a 10+, One friendly character within 12" may use a S3 Breath Weapon with no Armour Save allowed.

4: Traitor-Kin - Cast on a 10+, All enemy models within 12" riding a mount of any kind suffer a number of attacks equal to their mount's attacks, at the same Strength, with no Armour Save bonus for being mounted or barded. The same applies to the handlers of Monsters and the riders of Chariots.

5: Mantle of Ghorok - Cast on a 13+, One friendly character within 6" gains +d6S and +d6A (max 10), if one or more 6s are rolled, the character suffers a wound with no saves of any kind allowed.

6: Savage Dominion - Cast on a 16+, You may 'summon' a new Giant, Gorgon or Jabberslythe (Not Cygor), entering play at any point on a table edge and moving as if returning from pursuing an enemy off the board. While the monster is on the board, the wizard that cast this spell may not cast another spell, nor may he "dismiss" the model voluntarily, and if he dies the monster immediately disappears. Every time the monster takes a wound, the wizard must pass a Toughness Test or also suffer a wound with no saves allowed.

Beastlords, Wargor, Great bray and bray shaman can all ride chariots or Razor chariots.

LORDS (I'm pretty murky on point values here)

Beastlord (23NU?): M5 WS6 BS3 S5 T5 W3 I6 A4 Ld9
primal fury, rerolls vs man on primal fury
100 points of magic items/gifts

Doombull (47NU): M6 WS6 BS3 S6 T5 W5 I5 A5 Ld8
fear, frenzy, slaughterer's call, d3 impact hits
100 points of magic items/gifts combined

Great Bray-shaman (40NU?): M5 WS5 BS3 S4 T5 W3 I5 A2 Ld7(?)
primal fury, level 3 wizard
bray staff is hand weapon, no other equipment options(?) 100 points of magic items/gifts combined


HEROES

Wargor (???): M5 WS5 BS3 S4 T5 W2 I5 A3 Ld7(?)
primal fury, rerolls vs man on primal fury, can be bsb
50 points of magic items/gifts combined

Gorbull (32NU): M6 WS5(?) S5(?) T5(?) W3(?) I4(?) Ld8(?)
fear, frenzy, slaughterer's call, d3 impact hits, can be bsb
50 points of magic items/gifts combined

Bray shaman is exactly like he was previously, cost included.
bray staff is hand weapon, 50 points of magic items/gifts combined


CORE

Gor Herds (NU+2/model): M5 WS4 BS3 S3 T4 W1 I3 A1 Ld7
10+, primal fury, ambush
extra hand weapon or shield at NU-4/model each. s/c/m at 2NU/2NU/NU(?)

Ungor Herds (NU/model): M5 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6
10+, primal fury, ambush
shields base, spears at NU-4/model each. s/c/m at NU+3/NU+3/NU-1)(total guess ?)

Ungor Raiders (NU+1/model): M5 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6
5-10, primal fury, ambush, skirmish
shortbows base. command options?

Chaos Warhounds (NU+1/model): M7 WS4 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 Ld5
5+
upgrade options that don't matter.

Tuskgor Chariot (16NU): M7 S5 T4 W4 Ld7(?)
1 Bestigor with great weapon, 1 Gor with spear, 2 Tuskgors at WS3 S4 I2 A1


SPECIAL

Bestigor Herds (2NU+2/model): M5 WS4 BS3 S4 T4 W1 I3 A1 Ld7(?)
10+, primal fury, steal banners from units they wipe out a unit or break (gaining +1 combat rez but gaining no magic effects. banners DO stack). Lose all banners if they break and flee.
great weapons, heavy armor base. s/c/m at 2NU+2/2NU+2/NU+1(?)
Champ may get a gift up to 25pts. Only unit in the book allowed magic banners.

Minotaurs (11NU/model): M6 WS4 BS3 S5 T4 W3 I3 A3 Ld7
3+, fear, bloodgreed, 1 impact hit, no primal fury, come with light armour
great weapons at NU+3/model, additional hand weapons or shields at NU-1/model

Harpies - As in DE book. 2 NU.
Can scout for NU-2 per model.

Centigors (5 NU/model): M8 WS4 BS3 S4 T4 W1 I2 A2 Ld7
5+, primal fury, drunken, light armour, +1 armour for being mounted, shield, spear (aka, 4+ armour save)

Razogrgors (11NU/model): M7 WS4 S5 T5 W3(?) I4(?) A4 Ld6
1+(?), +1s on charge, fear

Razorgor Chariot (27NU): M7 S5 T5 W4(?) Ld7
1 Bestigor with great weapon, 1 Gor with spear and 1 Razorgor, cause fear?


RARE

Chaos Giant (45NU): M6 WS3 BS3 S6 T5 W6 I3 A* Ld10
same giant stuff, new chomp attacK? explain?

Cygor (55NU): M6 WS2 BS1 S6 T5 W5 I3 A5 Ld8
ItP, move and fire stone thrower (misfire = wound). Enemy wizards within 24" take a leadership test, if its failed then if they try and cast a spell and fail to meet the casting value it counts as a miscast (doesn't affect dispelling RiP). Re-roll to hit against wizards, models with magic items or attacks, undead, or creatures with a ward save.

Spawn (11NU): M2d6 WS3 BS0 S4 T5 W3 I2 Ad6+1 Ld10
same spawn stuff, no marks

Ghorgon (55NU): M7 WS4 BS0 S6 T6 W6 I3(?) A6 Ld10
ItP, Frenzy, Terror, Large target; Ld10; stubborn; bloodgreed;
-Sacrifice attacks for 1 init 1 attack. Killing blow on a 4+ after hitting.
gains d3 wounds if it kills something with it.

Jabberslythe (55NU): M8 WS4 BS4 S5 T5 W5 I3 A5 Ld9
fly, terror, shooting 1 shot range 12" S5 (move and shoot), aura of madness all enemies in 12" take ld test, failure amount=# of wounds with no armor save. Doesn't affect ItP. If it takes a wound in close combat, S5 hit on attacker. jabber has no saves



MAGIC ITEMS: (copied directly from Revlid's OP)

Mangelder: The wielder causes Terror. In addition, models wounded by the wielder suffer a -1Ld penalty for every wound.
Steel Claws: +D3 Attacks. If a 6 is rolled for bonus attacks then the wielder's attacks ignore Armour Saves for this turn. Two-handed.
Hunting spear: Counts as a spear in close combat, 24" range, move and shoot and stand and shoot. Counts a single bolt from a bolt thrower.
Axes of Khorgor: +1A, the wielder may re-roll failed "To Hit" rolls. Two-handed, and cheaper.
Stonecrusher: +3S. The wielder has S10 against Steamtanks, Chariots, Warshrines, Corpse Carts etc. NOT a Great Weapon.
Brass Cleaver: The wielder may make a single bonus attack against each enemy model in base-to-base contact. Only +1 in a challenge.
Everbleed: Whenever the wielder inflicts a wound on an enemy model, roll a D6. On a 6, the model suffers another wound with no saves of any kind allowed, and you must roll again until you do not roll a 6.
Primeval Club: The wielder treats the opponent's Unmodified Leadership as his Strength. 100pts.
Blade of Men: The wielder has Killing Blow. In addition, if the wielder kills an enemy character in a challenge, they (and any unit they are with) become Unbreakable and cause Terror. (15 NU)
Jagged Dagger: Bray-Shaman only. Put aside every model killed by this weapon - they may be used as one-use Power Dice by the wielder.

Trollhide Armour: Light Armour, Confers Regeneration upon the wearer. 50pts.

Blackened Plate: Heavy Armour. Confers a 2+ Ward Save against Flaming Attacks upon the bearer, and a 4+ Ward Save against Flaming Attacks for the unit he is with.

Horn of the Great Hunt: Beastlord/Wargor only. Bound Spell, Level 3. Contains the spell "Bestial Surge" with a range of 36".
Horn of the First Beast: Beastlord/Wargor only. All Beastmen within 36" of the bearer may re-roll failed Primal Fury rolls.
Crown of Horns: The wearer and any unit he is with is Stubborn. 75pts.
Stone of Spite: Bound Spell, Power Level 5. One Use Only. All enemy Arcane Items within 18" of the user are destroyed. The bearer of each item that is destroyed takes D6 S4 hits. 25pts.
Unnamed Enchanted Item: The bearer may force the opponent to re-roll a result on the Miscast table.
Chalice of Dark Rain: For one turn, opponents shooting is -1 to hit. Shooting that doesn't require BS only shoots on a 4+. 8 NU.

Herdstone Shard: Mark one spot within your deployment zone. All friendly wizards casting a spell within 6" of this spot may roll an additional "free" power dice every time they cast a spell.
Staff of Darkoth: Bray-Staff. Bound Spell, Power Level 3. Casts "Viletide".
Skin of man: The Shaman with this item may Scout.
Hagtree fetish: Choose an enemy unit with 24" at the start of the magic phase. Any failed to wound rolls made during the magic phase against it may be re-rolled

Skull of Rarkos: Friendly wizards within 6" including the bearer get +1 to their casting results (good synergy with the Herdstone Shard).

The Beast banner
The bearer and any unit he has joined have a +1 bonus to their Strength (and yes you can stick it on a gorebull). 75 ptd

Totem of rust
All units, friend or foe, within 6" of the Totem of Rust treat their armour save as one worse than it actually is. For instance, a model with heavy armour would only have an armour save of 6+. All units in base to base with the unit carrying the totem, including the unit itself, treat their armour saves as two worse than it actually is instead. This does not affect Scaly Skin saves! 50 pts

Manbane Standard
All enemy units within 6" of the Manbane Standard suffer -1 to their leadership characteristic.

The Banner of Outrage
The beaer's unit automatically passes primal fury tests (there is no need to roll). Enemy units Hate the bearer's unit.


GIFTS 1 per army (copied directly out of Gaargod's post)

Crown of horns: 15NU - character and unit are stubborn
5NU(ish, i think. may be more) - extra attack at base strength, with no weapon bonuses
3NU- 5+ scaly skin
2NU - +1 initiative
NU - additional -1 to hit the character if he's alone in cover

1 NU = valeur en pts d'un nouveau ungor
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mwatzuu
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Lun 18 Jan 2010, 19:07

Bon apparement l'armée a l'air très haineuse et/ou frénétique!! Cool
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Graktar
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Lun 18 Jan 2010, 19:13

Merci Le Maître, fournisseur officiel de news en tout genre.

Je mets à jour l'épinglé.

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Les Lois de la Tribu!
Comment poster une liste d'armée?
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Le Maitre
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Lun 18 Jan 2010, 22:11

Quelques commentaires:

Citation :
Minotaurs (11NU/model): M6 WS4 BS3 S5 T4 W3 I3 A3 Ld7
3+, fear, bloodgreed, 1 impact hit, no primal fury, come with light armour
great weapons at NU+3/model, additional hand weapons or shields at NU-1/model

Si les minos ont effectivement armure légère de base, l'option bouclier n'est pas à jeter (surtout contre les HE). Une protection contre les tirs et le choix d'une Svg honnête contre la troupaille (contre qui l'arme lourde n'est pas très utile).
Par contre, ils sont chère pour du Cd7...

Il a quand même fallut que je lise ça pour remarquer les boucliers sur les grappes des minos... -_-*

Citation :
Primal Fury: Units with primal fury must take a leadership test at the start of combat and if successful they gain Hatred (reroll even if not first round). If double 1s are rolled, they gain Hatred and Frenzy (frenzy for that turn only).

J'ai pas bien compris (l'anglais et moi...), cette règle marche à tout les tours ?

Citation :
Slaughterer's Call: Any unit joined by a Doombull or Gorbull gain lose Primal Fury and gain Frenzy

Sympa (surtout avec le Cd des troupes...), mais le M supérieur du bull par rapport aux biquettes peut poser problème avec la frénésie.

Citation :
Ungor Raiders (NU+1/model): M5 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6
5-10, primal fury, ambush, skirmish
shortbows base. command options?

De la bombe ça, vous m'en mettrait 8 unités. Cool

Citation :
Harpies - As in DE book. 2 NU.
Can scout for NU-2 per model.

Ca aussi c'est très fort...

Citation :
Razogrgors (11NU/model): M7 WS4 S5 T5 W3(?) I4(?) A4 Ld6
1+(?), +1s on charge, fear

Pour le même prix qu'un mino à poil (hou la sale image dans la tête... Mad ), il envois du lourd le pumba, y'a juste le Cd6 qui fait un peu tache (gégé doit rester à côté).

Citation :
Hunting spear: Counts as a spear in close combat, 24" range, move and shoot and stand and shoot. Counts a single bolt from a bolt thrower.

C'était pas les ES qui avaient une arme comme ça avant leurs réédition ?

Citation :
Chalice of Dark Rain: For one turn, opponents shooting is -1 to hit. Shooting that doesn't require BS only shoots on a 4+. 8 NU.

Une mini bannière d'orage.^^

Citation :
Stone of Spite: Bound Spell, Power Level 5. One Use Only. All enemy Arcane Items within 18" of the user are destroyed. The bearer of each item that is destroyed takes D6 S4 hits. 25pts.

Comment user un PAM adverse direct...
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Morghur
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mar 19 Jan 2010, 01:27

Y'a des combos intéressantes en magie offensive ou défensive, mais ca coute cher en points...


Dans l'ensemble ca m'a l'air plutot pas mal... mais faut voir sur un champ de bataille...
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totor
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mar 19 Jan 2010, 11:29

Vous pourriez faire un bref recapitulatif des sorts et des combos des poilus svp ?

Bien que je joue pas magie , j aimerai quand meme savoir
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mwatzuu
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mar 19 Jan 2010, 17:57

Citation :
Vous pourriez faire un bref recapitulatif des sorts et des combos des poilus svp ?

oullalalalala alors là!! peut être que le Maitre le fera , mais bon je préfère attendre le LA :face:

j'aimerais évoquer le sujet de la possibilité des arcs pour les ungors , et j'aurais aimé savoir si c'est utile ou pas comme par exemple; les gobelins:
-de gros régiment de 25 a 30 bonhommes drunken aurait pu être utile ou trop cher et inefficace?
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Slagash
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mar 19 Jan 2010, 18:09

Citation :
Vous pourriez faire un bref recapitulatif des sorts et des combos des poilus svp ?

Bien que je joue pas magie , j aimerai quand meme savoir
Doucement, le LA n'est pas encore sortit Wink
Et puis si on te mâche tout le travail, c'est pas drôle, feuilleter un nouveau LA et s'imaginer les nouvelles combos qu'il offre ça fait parti du plaisir non ?

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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mar 19 Jan 2010, 18:47

Je sais pas si vous avez remarquer, mais sur le site de maelström game, un bataillon HB est disponible en pré-commande (sans info sur le contenu) alors que Gros Woleur n'a rien annonce à ce sujet pour le moment. Les HB auraient-ils enfin leur bataillon? info/intox scratch
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Le Maitre
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mar 19 Jan 2010, 21:42

Citation :
Les HB auraient-ils enfin leur bataillon? info/intox

Oui, et il devrait sortir vers fin février.
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mwatzuu
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mer 20 Jan 2010, 08:44

Citation :
Oui, et il devrait sortir vers fin février.
ah, et quand pourra savoire quel en sera le contenu??
parce qu'on risque d'être déçu d'avoir acheté trop vite scratch
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Graktar
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mer 20 Jan 2010, 19:34

Vous pouvez désormais trouver la synthèse des rumeurs en français, merci aux gens du warfo pour la traduction.

mwatzuu a écrit:
ah, et quand pourra savoire quel en sera le contenu??
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mwatzuu
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mer 20 Jan 2010, 20:39

Citation :
20 Gors, 10 Ungors, 10 Bestigors, épicétou.

bah c'est pas fameux
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Mormegil
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MessageSujet: Re: LA Bêtes du Chaos   Mer 20 Jan 2010, 21:00

Bah en fait, c'est toujours une économie de faite. Les 20 Gors coûtent 40 €, plus les 10 ungors ça donne 60 € et si on rajoute les bestigors on arrive à un total de ... 90 €. Don si le bataillon coûte 80€, ça fait 10 € de gagné, soit un Héros. Et d'un coup hop! on peut jouer.

Le problème principal, c'est plutôt "est-ce qu'on va jouer les unités du bataillon ?". Les ungors c'est sur (option éclaireur+arc) . Les gors, peut-être pour abriter un shaman, ou en embuscade. Mais par contre les bestigors... Avec la concurrence en spé (harpie, pumba, mino, ...) on risque pas de les voir souvent dans les listes un minimum optimisées... A mon avis pour les bestigors, faudra attendre la possible revalorisation de l'infanterie avec la V8.


On a surement vu mieux niveau bataillon, mais tant qu'on y gagne du fric (c'est pas souvent avec GW...).



@+

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